løping

løping

onsdag 7. desember 2011

Love an hate relationship

Det gjelder min tredemølle. Jeg har virkelig lav og hat forhold til denne. Jeg føler at jeg kan ikke klare meg uten denne, den hjelper meg til å holde på og trene når det er som i dag, snø, glatt og jeg har skadet fot. Samtidig er den kjempestygg på soverommet mitt, den er kjedelig, uansett hvor mye jeg gjør for å få mine treningsøkter til å være spennende (Filmer, typer intervaller, musikk osv).

legg merke til denne slapfisken (Felix) på senga. Noen har det godt
(egentlig har han ikke lov til å ligge der, bare for bildensskyld)

 I sommer er det utrulig varmt på soverommet selv om jeg åpner alle vinduer og setter vifte rett foran tredemølle. I vinter åpner jeg vinduet rett bak ryggen og lurer på  når jeg får lungebetennelse. Heldigvis har jeg både DVD og Tv rett foran så jeg kjeder meg ikke helt i hjel (thanks God for håndball VM i Brasil). I tillegg føler jeg at jeg jukser litt når jeg trener på tredemølle: det går fortere enn når jeg løper ute , jeg kan alltid håpe av litt på sida og hvile! jeg setter alltid mølla på 1 oppover for å korrigere for ujevnheter, men både intervaller og langtur går hovedsaklig på 1 eller 2 når jeg prøver på høyre blir jeg utrulig sliten. Jeg savner kart over turer på Garmin og Sportstracker. Jeg bare legger mine turer manuelt (det er ikke helt det samme). Jeg klarer ikke å ha de virkelig laaange turer hjemme da må jeg ut, når jeg blir vant til å trene uten å gå ut, virker det som om det tar veldig lang tid til kle på seg og ta på alt utstyr og løpe ute. Det er litt for kald, for glatt, eller for mørk.
Nå føler jeg at jeg hoppet inn i den gale mønster; å løpe på tredemølle, (og det er ikke helt det jeg elsker ved trening) og jeg trenger virkelig motivasjon til å komme meg ut!!!

Forresten alle mine løpeturer etter skade er på tredemølle (så jeg klarte over 60km på den forrige uke)! Kjempestolt her (jeg hadde mye tid = fri fra jobben)

2 kommentarer:

  1. Jeg sliter også med mølle. Synes alt er lettere og raskere ute, men allerede nå, men første hint av vinter og kulde - har den blitt mer attraktiv.

    60 møllekilometer på ei uke er ekstremsport -)

    SvarSlett
  2. derfor "så stolt". det kommer nok ikke å gjenta seg med det første

    SvarSlett