løping

løping

søndag 1. januar 2012

2011

Det var et spesielt år. Jeg løp min første maraton og begynte skikkelig å trene. Jeg begynte å skrive denne bloggen.Hele vinter tilbrakte vi i slalomsløypa . I sommer svømte vi litt (men det er ingen trening, bare kos). Jeg sluttet å gå ned i vekt , selvom jeg løp mer og mer (trolig fordi jeg spiste mer og mer boller). Jeg oppdaget at man må trene intervaller for å kunne observere noen progress i det hele tatt. (til juni løp jeg hele tiden den samme veien, i den samme retning og i samme tempo og jeg lurte på hvorfor jeg ikke klarer å bli raskere?!). Jeg begynte å tenke på å trene styrke, men helt til nå er det skikkelig slitt og egentlig går ikke.



16 mai kjøpte jeg Garmin pulsklokka mi og siden da kunne jeg måle hvor ofte og hvor mye jeg løper.
fra denne dagen til i dag har jeg løpt
1450.km .det tok meg 208 timer og 27 min.

 Det vil si at jeg har løpt helt til Nord Norge (der min mannen kommer fra) eller helt til Poznan (der jeg kommer fra).

Jeg hadde ikke noen spesielle mål når 2011 startet, så jeg klarte dem alle.
 I år har jeg tenkt å presse meg litt mer.
--- Jeg vil løpe 50-60km per uke
--- jeg vil og nå begynne å trene litt styrke (og ikke bare 5 min etter løpeturen)
--- jeg drømmer om å løpe maraton under 3:50 (eller i hvertfall under 4 timer).
---Jeg skal også delta på noen flere løp (noen 10km og da ville vøre fantastisk hvis jeg klarte det under 50min.

Sånn er det, men hvis jeg ikke klarer noen av de planene så det blir OK uansett. Jeg skal i hvertfall fortsette å løpe så lenge jeg ikke er bundet til sengen, eller rulator.!

3 kommentarer:

  1. WOW - Gratulerer med et fantastisk bra 2011!
    Skal se du du når målene dine i 2012, ingen tvil om at du gjør! Keep it up!

    SvarSlett
  2. Tak for det. Nytt år nye muligheter!

    SvarSlett
  3. Gode mål for året - nok å bryne seg på, men verden går ikke under om de ikke nås. Lykke til i det nye året! (c:

    SvarSlett