løping

løping

onsdag 23. mai 2012

varmen!

Å løpe i varmen?! Tja det har jeg aldri likt, men aldri trengt å gjøre heller. Nå er det bare ca 20 grader ute, men det er varmt nok for meg. Det positive er at mann trenger ikke å ta på seg så mye for å løpe. Det negative man (eller kvinne) må barbere det ene og det andre før en løpetur. Man kan se veldig godt hvor lange er mine løpeshorts.


Kveldsol på Konnerud gir mer en nok varme


I går løp jeg sent (ca kl 19;00) men det var fortsatt for varmt for meg. Så lenge det var i motvind gikk det bra med litt luft rett i ansiktet, men jeg slet med svettedråper som faller i øynene. Jeg løp bakker; egentlig en 130m lang bakke (35m stigning) opp og ned ørten ganger.


Bakken ser desidert mildere på bildet enn i virkeligheten


Det var en deilig treningsøkt. Jeg følte meg som en skikkelig idrettskvinne som TRENER. Det eneste negative at kneet mitt er blitt bittelitt verre etter denne bakken (mest sannsynlig pga nedoverløping).
I dag trente jeg 5x1000m intervaller. Jeg startet kl 12:00 for å få den største varmen. Igjen problem med svette i øyene. Jeg bestemte meg for å løpe dragene i tempo under 5:00min/km, men det ble betydelig bedre. 4:19, 4:23, 4:20, 4:30, 4;18. alt med 1min 20sec pause innimellom.

Det deiligste med siste 2 uker før maraton; trening går så lett og raskt, det er bare korte raske turer og noe tempoøkter; i tillegg får jeg spise masse godt; pasta til lunsj og middag og skolebrød med god samvittighet (karbolouding). Bare kos!!!



2 kommentarer:

  1. Usj, ja, varme er ikke kult å løpe i. Men kanskje et gammeldags svettebånd kan holde noen av svettedråpene unna øynene?

    Veldig bra tempo på intervallene, og nyt de siste koseukene før maraton ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ville se nok lekkert med pannebånd tvers over panna, som Bjørn Borg. Må være litt forfengelig. Nå sjekket jeg værvarsel for Stockholm neste uke .... Det meldes bare 20 grader det klarer jeg!

      Slett