løping

løping

lørdag 15. september 2012

Om å ta seg sammen etter en skuffelse.

Etter skuffelsen under Drammens halvmaraton på søndag (etterhvert kom jeg frem til a det var ikke helt en katastrofe) velger jeg å ta på joggeskoene og prøve å rette på det som kan få skylda. fDet gjenstår siste økter før Oslo halvmaraton om en uke.
Foreløpig er jeg fortsatt påmeldt maraton, men håper at det blir mulighet å bytte distanse under henting av startnr. Hvcis ikke så får jeg nøye meg med å  bare være en tilskuer.
Tilbake til "å rette feilene"; treningen de to ukene ble nøye planlagt. Leggen føles bedre enn på lenge. Jeg kan endelig løpe intervaller og jeg kan smått løpe oppover. Nå er det på tide å "spise formen".
Uken startet med kort, restitusjonstur på tirsdag og korte intervaller på onsdag. Jeg klarte å løpe 2x5x300m i tempo mellom 3:50 og 4:10. ( Husker når i april for første gang så jeg 3 tallet på tempomåler på pulsklokka...det var så deiligt!). På torsdag løp jeg en langtur på 23.5km. Også den gikk betydelig bedre enn løpet på søndag. Jeg løp jo langsommere, men turen var perfekt; behagelig omtrent helt til 18 km, det ble tyngre etter da, men fortsatt greit. I helgen jobber jeg på nettene, men skal skvise to økter til, det lover jeg.
Når det gjelder ekstra kg fra "slappetida". En uke uten kaker, is og boller og jeg er 3 kg lettere. Kan ikke tro at det gikk så lett. Det er mest sannsynlig bare vann jeg ble kvitt, men pytt pytt det er tross alt 3 kg mindre å bære.
Alt ser lrosa ut... Nå må det bare være plass på halvmaraton i Oslo slik at jeg får bytte distansen. (med min flaks vet man jo aldri)

5 kommentarer:

  1. Bra! Det er lov å bli skuffet, men så må man komme seg videre. Du har tatt grep og er på rett spor. Ikke overdriv så du brenner all energien før lørdagen, kjenner du deg sliten etter nattevakter er det nok bedre å ta det litt rolig. Mener det kom informasjon om at det var mulig å bytte distanse senere også, men hvor leste jeg det? Hmm. Regner med at du har sjekket nettsiden deres for informasjon. Lykke til med de siste forberedelser!

    SvarSlett
  2. Så godt å høre at positiviteten er tilbake! Krysser fingre for at du får byttet distanse (det gjør du vel helt sikkert?) Og nå kommer det jo bare til å gå oppover :)

    SvarSlett
  3. Så bra; dette går nok veien sin skal du se!! ;-)

    SvarSlett
  4. Dette er bra, målretta og bevisst! Ikke lett å motivere seg etter en "nedtur", men her kaster du tvilen og går rett til verks. Du har psyken som skal til, og man løper som man tenker...!

    SvarSlett
  5. Takk for støttet. Er ikke sikkert ennå om jeg får bytte distanse. Jeg er egentlig så klar til å løpe at om jeg får ikke bytte så skal løpe maraton, men bare første runde og gi meg. 1:50 på halvmaraton får vente til neste år. Nå skal jeg konsentrere meg om å ha god treningsøkt. Alt under 2:00 timer er godkjent, bare jeg får bedre løpsopplevelse enn i Drammen. Lykke til til dere som skal løpe i Oslo

    SvarSlett