løping

løping

lørdag 8. september 2012

I dag har vi vart i byen for barnas minimaraton.
Theo (4 år) debuterte i en løp. Han løp 421,95m og han løp det to ganger for det ble for kort. Ved målgang fikk han medalje, saft og banan. Sjelden ser man så mye glede!!!
Helt utrulig at det er så enkelt å glede barn og de elsker å konkurrere. Må bare tilføye at jente som vant i klasse n 8-10 år løp 1200m på 4:20m. Jeg er ikke sikkert om jeg ville klare å slå henne.




Theo har vunnet !!!



Og nå til voksnes løp. I morgen er det tid for Drammen halvmaraton. Må si at jeg gruer meg for jeg er redd for at leggen holder ikke og jeg kan ikke tillate å ha noe DNF ved navnet mitt. I tillegg halve jobben skal heie på meg langs løypa. De skal visst ha piknikk ved elva spesielt for å se på meg. Og jeg klarte å overbevise naboen til å prøve løpet og han skal løpe 21km i morgen også. Han begynte visst å trene fordi han så meg hele tiden løpe utenfor stuevinduet hans. Min egen skyld men nå må jeg nesten bevise det jeg preker om!. Oppkjøring som vanlig ikke optimalt..måtte jobbe ekstra natt i dag og har migrene i nesten 2 dager, men det er vanlig for meg. Trenger tøffe kår.
Silja skal visst også løpe sin første halvmaraton. Lykke til!
Løpsrapporten kommer uansett om jeg blir glad eller trist i morgen
Og nå liten video Theo har nr 120 (mamma roper som vanlig høyest og tårene triller..jeg blir så rørt)
 
 


6 kommentarer:

  1. Ja... jeg skal vist også løpe ja ;-) Følelsen i kroppen siste uka har ikke vært overbevisende så det gjelder å finne rett tempo i forhold til formen så det blir en fin tur. Det er viktigere for meg å få en fin opplevelse enn å åpne hardt og ha det vondt i 21km.... DERFOR skal Tim løpe sammen med meg og være fartsbrems ;-)

    Håper virkelig leggen din holder!! Jeg mener det er helt ok med DNF og DNS når man er skadet eller syk..... så vær fornuftig! Jeg vil jo helst at du skal klare halvmaraton i morgen men hvis du merker underveis at det ikke er smart så fullføre så må du ikke presse leggen men tåle en DNF.... avtale!?? Jeg vet at det ikke blir DNS så jeg sier derfor MASSE lykke til!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lover å gi meg hvis jeg må. Uansett så går det ikke å løpe når jeg får skikkelig vondt. Satser ikke på en PB heller. Håper det blir en fin opplevelse for oss begge

      Slett
  2. Ååå så flotte barn du har!
    Kan tenke meg du blir rørt av å sjå Theo springe forbi i full fart (og jammen for ein fart dei hadde!)!
    Ja den tida på 1200m var jo knallbra!

    Eg tenker at du skal ta Drammen halvmaraton like godt som dine to små, nemleg meg iver og glede. Dei tenker vel neppe på ein DNF frå eller til?
    Og så med dei tøffe forutsetningane dine får du berre ta det som kjem. Ikkje vær for hardt med deg sjølv, og pass på leggen din, Drammen halvmaraton er ikkje det siste løpet ditt.
    Og så kult at du har inspirert naboen din til å trene!!

    Lykke til i morgo, skal tenke på deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Du er virkelig en insirasjon . Jeg tenker faktisk på deg når det virkelig går ikke. Se hva du klarte med de forutsetningene du hadde. Det er et håp " somwhere" . Ja det er nok ikke min siste løp.

      Slett
  3. Tvi, tvi og lykke til.
    (og husk det er aldri for sent å snu
    hvis man får vondt i leggen!)

    Lo godt til naboen din - for i dalen har jogging forbi vinduer motsatt effekt - tror jeg har skremt hele nabolaget bort fra fysisk aktivitet -)

    SvarSlett
  4. Det gikk som så. Naboen løp forbi meg ved 13 km heldigvis klarte jeg å samle meg og slo ham med 4 min.

    SvarSlett