løping

løping

tirsdag 15. januar 2013

Januar og planer for 2013

Ok. Jeg elsker snø og vinter, men slik vinter er egentlig til ingen nytte. Det er lite snø og det som er er så isete at det frister ikke å gå på ski, eller kjøre slalom (er redd for å dette og å dette på denne isen blir ikke behagelig). Samtidig er det for mye is/snø at det er greit å jogge/løpe. Det går anen å løpe rolige turer ute, men det "med beina som innsats".


Det kan være skikkelig vakkert ute
dessverre er det kulda som gir oss de
fantastiske bilder

 Etter siste uteturer har jeg skikkelig vondt i kneet. Det er omtrent alltid vondt i høyre kneet mitt, men nå når jeg løper på isete veier og i ganske tunge og stive joggesko, ble det enda verre. Derfor det meste av treninga for tida tar jeg på mølle og ....jeg savner vår!!!

den ønsker jeg meg til bursdag, morsdag, Jul og Valenitine
bare 1200 USD (og hvordan få den til Norge?)
 

Jeg vet jeg klaget på varmen på Hawaii, men nå vil jeg gjerne tilbake å løpe i varmen. Kan ikke vente til snøen smelter og det blir grønt ute. Har så lyst å løpe og løpe lang  (kjedelig å ta lange turer på mølle, spesielt når TVprogrammet er så dårlig).

Jeg har lagt noen planer for 2013. Det blir sikkert noen justeringer, men hovedplanen er tegnet;
Hovedløpet blir definitivt Berlin Maraton. Jeg satser på at jeg blir frisk, skadefri og kan trene masse slik at hele maraton blir en lek (hm?!!!)


På veien til målet skal jeg ta noen kortere løp, noen halvmaraton for treningensskyld; Poznan halvmaraton i april, bare fordi det er hjemme og fordi jeg vil gi min familie en sjanse til å oppleve hvordan det er å være i hvertfall tilskuer. Halvmaraton i Oslo, siden jeg vant i Oslo maraton Julekalender og MÅ nesten benytte meg av premien.

Sammen med maratonbilett vant jeg denne pulsklokka.
Søt, men uten GPS. istedenfor kan jeg bruke den i vannet.
Kanskje noe sier meg at jeg skal svømme mer?


Det blir en uke før Berlin, så jeg vet ikke om det er så lurt. Skal ta det som en siste langtur. Håper ødelegger ikke for meg. Drammens halvmaraton. Det er jo hjemme, så det må jeg bare få med meg. dessuten det gikk så dårlig i 2012 at jeg må nesten prøve en gang til.
Jeg er også påmeldt Sentrumsløpet. Må jo starte sesongen som alle andre. Håper på fantastisk fin vårvær som hvert år tidligere. Skiløpet, bare fordi jeg må jo oppleve Janickes løp og hennes hardt arbeid. Tenker at hvis det passer skal jeg få med meg I Formløpet 1 juni (ny løype, frister å prøve)eller KKmila, bare fordi det er så oppløftende å få god plassering. En kan plutselig føle seg som en løpedronning.
Kanskje skal jeg prøve å avslutte med Hytteplanmila denne gangen, kanskje skal jeg finne en lokalløp. Ville være gøy å prøve noe terrengløp. Det ligger vel fortsatt åpent.
Da blir det 1 maraton, 3 halvmaraton og kanskje 3,4 10km. Kortere løp løper jeg ikke, det er ikke meg, synes det er mer slitsomt enn maraton og jeg er så kjempedårlig. Til og med 10km føles for kort, men det er vel en god tempotrening?!


Vi sees vel på noen av løpene?!

5 kommentarer:

  1. Ambisiøs liste. Eller for meg er det en ambisiøs liste - for deg og dere andre - barneskirenn.
    Jeg ønsker meg også mølle, bortsett fra at vi ikke har plass. Istedet betaler jeg dyredommer på et treningssenter jeg aldri kommer meg på fordi jeg ikke har hjerte til å la hunden være alene i timesvis. (Må ta meg sammen her).
    Det er det jeg burde skrevet på 2013-lista.
    - lære hunden å være alene så jeg kan få løpt på mølle - .

    SvarSlett
  2. Ingalill hunden har bare godt av det!!! Du skjemmer ham bort. Ikke alle har slik luksus. En time på mølle er lik 2 ute. Det er så kjedelig! Det hjelper hvis det er noe spennende å se på , men må være skikkelig spennende. Hvis jeg ikke hadde mølle ville nok ikke fått løpt halvparten. Jeg KAN faktisk ikke la 4-(5 fra idag)åring være hjemme alene.
    Jeg synes faktisk at min konkuranse lista for 2013 er beskjeden. Det er sikkert fordi jeg skal ta det meste som trening. Bryr meg egentlig bare om Berlin Maraton.

    SvarSlett
  3. Dette ser litt ut som lista mi. 2-3 10km, minst to halvmaraton og en hel. Pluss noen lokale småløp her i Ås. Vurderer fortsatt hvilke løp, men tror det blir halv i Drammen og hel i Oslo. Kanskje vi treffes i løpet av sesongen?

    Kult med halvmaraton i Poznan. Det blir sikkert gøy.

    Jeg skjønner møllefrustrasjonen din veldig godt. Mølle=kjedelig.
    .

    SvarSlett
  4. Først må jeg jo bare si at jeg er veeeldig glad for at SkiLøpet er med i listen. (c: Ellers ser det ut som en god og ambisiøs liste, men nå må du ta vare på kneet ditt da. Er det noe tøying du kan gjøre som hjelper? Forøvrig helt enig i at 10K og kortere nesten er verre enn maraton. Man "må" kjøre så fort fra start, og det er et herk å holde så høyt tempo i kilometer etter kilometer. På maraton kan man ta det med "ro" og bare cruise mot målstreken, hehe.

    SvarSlett
  5. Løpemammaen hvis du skal løpe Drammen halvmaraton, så sees vi sikkert. skal ikke gå glipp av denne, om jeg måtte krype på startstreken.
    Janicke, hørte og leste så mye bra om løpet ditt at må nesten være med. Ordnet meg allerede ledig helg!!!
    Trudde ikke det var veldig ambisiøs, får se om jeg klarer å gjennomføre alt. Først 3 maraton og mer er mye ;)

    SvarSlett