løping

løping

mandag 26. desember 2011

Ang lavkarbo og lignende

I disse tider når vi stapper i os litt mer enn vanlig og når mange skal begynne å vurdere nye dieter fra 1 jan vil jeg bare si min mening ang det hele. Var så snill ikke begynn med noe lavkarbo og lignende dieter. For det første jernen "går" bare på karbohydrater (og hvis den sulter litt ktonlegemer). Jeg vil ikke sulte gjernen min.
For det andre bare se:

fra venstre; serum fra person på lavkarbo diet, på moderat lav karbo og normalt serum

Tenk dere nå at det "gørre" til venstre renner i deres blodårer , det tetter jo noen aparater, hva med blodårene da. Ikke rart at legene er redde at etter den smørhysteri, fløtedrikking osv vil hjerte og karsykdommer bare øke. Jeg vet at de fleste har ikke er noe lavkarbo tilhengere, men i tilfelle dere ville finne på noe tull fra neste år, så jeg ville bare vise dette.
Det er ikke noe galt i å kutte noe karbohydrater, men ikke erstatt det med fett. Vi må nok fortsette å spise variert og trene som før. God Nytt År og god trening.
(pass på ribba og fløte)

3 kommentarer:

  1. Er det virkelig fett som ligger på toppen av røret? Jeg makter ikke forestille meg et liv uten sjokolade - og da er det ingen vits i å tenke på lavkarbo -)

    God Jul!!

    SvarSlett
  2. Ja det er serumet med masse fett i. Slik ser det ut hvis man tar blodprøve etter å ha spist fett pizza, ribba osv. Dessverre

    SvarSlett
  3. Usj... det så ekkelt ut!! Nei, jeg støtter helt klart å kutte unødig inntak av karbohyrdater av typen loff med sirup, kjeks, sjokolade osv osv. Alle kan vi nok kutte noen slike karbohydrater som vi faktisk ikke trenger, men, fra det til å kutte ut ris, pasta, potet og lignende til fordel for fett: NEI! Det ville jeg ikke finne på å gjøre ;-)

    SvarSlett