løping

løping

fredag 5. oktober 2012

2 uker etter Oslo. 10 uker til Honolulu

Første uke etter Oslo maraton gikk det ganske treg. Beina føltes likt stive og været var ikke særlig innbydende til utetrening.
Denne uken startet det bedre.
 
Fortsatt kjempefint vær og nydelig å løpe om høsten
 
 
 

Kan fortsatt løpe i halvlange tigts.
 Ikke for kaldt ikke for varmt. Helt perfekt
 

 Jeg fikk en langtur på 20km på beina som ble bedre og bedre jo lengre jeg løp. På tirsdag løp jeg en rask tur på mølle og endelig alt løsnet. Turen på torsdag skulle være på 12km. Jeg kunne se noen solglimt, iPhone og Garmin var fullladet og jeg sprang kl 18:50 før det ble helt mørk. Treningen endte etter 2km da jeg fikk "strekk" i leggmuskel, det gikk ikke å løpe en meter til. Jeg kom haltende hjem, med sunket skulder og tårer  iøynene. I dag føles leggen fortsatt ømt, det går ikke annet å jogge, jeg klarte å gå uten å halte etterhvert. Gikk til innkjøp av kompresjonstremper for å få leggene til å hvile (vet ikke om det hjelper). Trener og strekker leggen så mye jeg klarer. Jeg har ikke tid til det tullet. Skjenner ikke hvorfor jeg skal bli så plaget?
Jeg er taknemlig for mine bein som tok meg gjennom så mange km, men nå har jeg lyst til å bytte dem (i hvrtfall den venstre). Hvis det bare var kneet (som med min høyre bein) eller hofta...for da klarte jeg å løpe gjennom smerter, men med denne leggen går ikke !!!
Neste uke skal jeg på NIMI igjen, jeg må få slutt på dette tullet. Snart Honolulu maraton. Det verste ville være hvis jeg fikk slik strekk under denne maraton. Tror ikke at jeg får flere sjanser til å løpe maraton på Hawaii.
Se jeg har fått meg en nedtelling til Honolulu Maraton på sida (toppen på høyre). skummelt å følge med hvr nært det er!?!?


Slutten på Oslo maraton i åe. Veeeldig sliten
men lykkelig

10 kommentarer:

  1. Æsj :-/ Håper de har noe fornuftig å si på NIMI. Ta det litt med ro inntil videre, da, hvis du klarer!

    SvarSlett
    Svar
    1. det skal jeg, skal ta korte turer hvis det går annen.

      Slett
  2. Det er kjekt med ein sånn nedteller, såg den med ein gong eg logga meg på her ;)

    Ja eg er einig med deg i at du skal få slutt på dette tullet. Og det trur eg at du vil klare også, det gjekk jo ganske bra i Oslo, mot alle odds?

    Det slår meg litt, eg som altså ikkje kjenner deg personleg, men via bloggen din, at du virkar målbevisst, modig og uthaldande, og når du skal springe maraton er dette fantastisk gode eigenskapar å ha.

    Men kva er det som er viktig med løpet i Honolulu?
    Prestasjonen,ny PB, tida, alt-eller-ingeting- eller
    er det opplevelsen (hallo, det er tross alt Honolulu, Hawaii, me snakkar om her, og du seier sjølv av det er ganske einaste gongen du kjem til å løpe maraton der).

    Tenker berre når du investerer så mykje energi, tid og pengar til Honolulu maraton er det vel ganske viktig at du kjem deg ditt, med venstre legg i orden ved startstreken?
    Og nyt at du er det, uansett tid, slik at du nå, i eit par månader, kan kose deg med treninga og glede deg?

    Eg trur nemleg at du uansett kor lang turane dine er, så kjem du til å prestere bra berre leggen er ok.

    Uansett, kryssar fingrane og leggar for deg at det går bra på NIMI!!!

    God bedring til leggen! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Regner ikke med PB i Honolulu. Det blir for varmt. Jeg vil kunne løpe hele maraton og ha en god opplevelse. JEg vil ikke slitte meg gjennom, ønsker ikke å ha det vondt. Jeg vil fullføre, jeg vil ha den medaljen!!!

      Slett
  3. Å eg gløymde at det finst ei god side med masse treningstips angåande fleire maraton kort tid etter einannan.
    Det er på Hal Higdon sine sider, og opplegga hans har eg med hell brukt sjølv.
    Kanskje er det verdt å kikke her, for inspirasjon?

    http://www.halhigdon.com/training/51153/Marathon-Multiple-Marathons-Training-Program

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for tipset. Jeg viste ikke om denne sida

      Slett
  4. Huffda! Ikke bra! Det er ikke så mye å gjøre annet enn å forholde seg til de vondtene kroppen har og være tålmodig. Det blir bedre med tiden; en fattig trøst kanskje men dog en trøst, for strekk og andre vondter skal gå over! Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Silja. Det har gitt seg forsåvidt etter 4 dagers pause. Likevel skal jeg til NIMI på torsdag. Utrulig kjedelig at når alt er på plass: været, tid, lyst, så kroppen vil ikke. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var 20 år igjen

      Slett
  5. Auch! Spennende å se hva som skjer på Nimi, men det er vel hvile som er medisinen mot det meste som er løperelatert. Du har uansett så godt grunnlag at Honolulu kommer til å gå bra. Du får ta tida til hjelp, og bruke våt svamp under capsen. Bare å dra dit blir jo en fantastisk opplevelse :-)

    SvarSlett
  6. Takk Anna. Kanskje jeg trenger ikke å trene helt for fullt før Honolulu. Jeg trener så iherdig fordi jeg er så redd å få en mislykket løp. Jeg vil ikke ha det vondt (sånt dårlig vondt) og jeg vil ikke måtte gå!!!

    SvarSlett