løping

løping

onsdag 31. oktober 2012

Overassket av vinter som hvert år

Snøen kom til Konnerud alt for fort.
skal liksom trene til maraton i 25-30 graders varme og det er -3, -5 og snø ute

Det er vanskelig å tro, men dette bildet
ble tatt i dag på morgenens løpetur.
 
Det er ikke noe annet å gjøre enn å tørke støvet fra mine vinter løpeskoa, ta på seg flere lag med ull og prøve å løpe. Enten det eller løpe på tredemølle. Men jeg har mistanke om at å løpe på mølle er juks. Det går mye fortere enn normalt og beina blir ikke like slitne. Min legg for eks. er helt OK på mølle og selv om jeg løper med 1 og 2% stigning så løper jeg ca 1km/h raskere på mølle.
Denne uke og en uke før ble det en del mølle turer, men når jeg kan må jeg løpe ute. Det er deilig å¨få¨med seg litt frisk luft og bli litt rød på kinn og det er definitivt mye mindre kjedelig å løpe ute. (finere utsikt og tiden flyr). De lengste turer går rett og slett ikke på mølle.
 
 
Nå er jeg i denne delen av treninga da er det mest å løpe. Har fortsatt foran meg de 3 lengste langturene, men det ser ikke så lyst ut.
Jeg er litt redd at jeg snubler, sklir eller skader meg på en annen måte (selv om mine Adidas sitter som støpt på snøen).
Anbefaler de skoa på det varmeste. Selv om de er ikke like lette
og lite stivesom mine Mizuno.
Å ta på seg disse er et stegg tilbake, samtidigvanlige joggeskoa dugger ikke lenger  
 
 Ser litt lite vits i å forberede meg til maraton i over 25 graders varme i vinter Norge. Samtidig jeg trenger de km i beina, så da er det bare å ta det som en helt, ikke klage og kle seg varm eller å svette og kjede meg på mølla.
 


Vel hjemme. Virker som alle skryter av gata si
i det siste så her er bildet av min lille gata på Konnerud
 
 
 
Og her skal jeg løpe om ca 1 måned ;)))

6 kommentarer:

  1. Vinteren kommer alltid brått på. Kan ikke huske en eneste høst hvor det første snøfallet ikke har ført til uendelig lange nyhetsinnslag om alle som har glemt å legge om til vinterdekk og det trafikkaoset som følger av det. Jeg tror det er typisk norsk. En løsning på at det er glatt, kan være å løpe med Yaktrax. Det får du kjøpt på XXL for ca 200 kroner. Jeg veksler mellom det og piggsko. Med Yaktrax løper jeg på glatta med de letteste skoene mine. Med skikkelig godt feste. Lykke til med uteløping og mølleløping!

    SvarSlett
  2. Men tror du ikke det kommer til å smelte igjen snart, da? Satser på at det blir bart igjen så du får tatt langturene dine uten snø og is! Skal ikke være snø nå, helt feil... :)

    SvarSlett
  3. Ingen fare sikkert, den snøen forsvinner nok dessverre like fort som den kom. Ihvertfall i første omgang ;)

    SvarSlett
  4. Nå smelter snøen!! Lykke til ;-)

    SvarSlett
  5. Ikke helt bart her ennå. Is mange steder og våt overalt. Jeg skulle ikke ha klagt det gikk bedre å jogge i går enn i dag. Håper på varmegrader til helgen. Langtur på lørdag. Ellers løper i Oslo. Takk Anna

    SvarSlett