løping

løping

mandag 7. november 2011

Ukens oppsummering

Jeg tenkte at denne uken ble egentlig veldig vanlig for meg og som slikt kunne jeg gjerne oppsummere både når det gjelder trening, jobb og mat.

Trening:
Jeg har glemt en løpetrening. det var sikkert fordi jeg måtte jobbe dobbelt på onsdag (men kanskje jeg kan regne jobben som treningsøkt siden jeg var på beina fra 7:30 til 22:30 og gikk i hvert fall 5 km mellom labben, ped avdeling og akuttavdeling.


langtur

Uten denne ble det under 50km denne uken og det er ikke nok for meg som trener for å utsette "maraton veggen" til i hvertfall 35km.Men jeg fikk fint intervall trening og fint langtur på søndag (18 km i 1:32 min). Jeg trente litt styrke hver gang etter løping, men bare 5-10 min.
Jobb: Jeg jobbet mye og kanskje altfor mye pga den ekstra vakten, men slik at det ofte. På fredag var jeg så sliten at jeg nesten sovnet i bilen på veien hjem og kjørte på bilen foran meg i lyskryss :((( Det må ikke gjenta seg.

Mat:
Ja det ble ikke mye av Herbalife. Jeg laget felles mat til alle og det ble ganske sunt. Vanlig norsk middag med fisk 2 ganger i uka og på de dagene jeg var på jobben på kvelden spiste jeg tunfisk salat, ikke dårlig, men vekten står bums stille sånn må det jo være.

Opptur:
Jeg leste masse div på nettet og blant annet på bloggen til Mosjonisten leste jeg om Frankfurt Maraton og først og fremst: Han løp første maraton for 3 år siden og på de tre år forbedret han resultat med 1 time !!!!!!!! Helt fantastisk, og det er håp for oss andre som løper maraton for over 4 timer (bare at jeg klarer ikke å trene så mye som han).Les gjerne denne: mosjonisten sin raport fra Frankfurt Maraton 2011
I tillegg så trudde jeg at jeg begynner å bli for gammelt til å løpe og at fra nå av skal det bare nedover, men jeg leste at den største gruppen som løp maraton i Frankfurt var men 55-59 år! Helt fantastisk, da er det mange år trening foran meg og jeg kan fortsatt bli bedre.
Jeg kjøpte nye sko (Adidas trail, response), med tanke på snø og is på veien. De er kjempesøte, men stive som f....og egner seg nok ikke til å løpe på asfalt, men i marka og på grus går det veldig fint. I tillegg gjorde jeg nok en kupp og betalte bare 500Nkr for disse.

Så alt i alt ganske fin uke, mye oppturer, mye slit (på jobben) og sånn er livet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar